måndag 20 juni 2011

Jag har fått hotbrev angående mitt debattinlägg i fredagens GP

I fredagens GP skrev jag ett debattinlägg om att även politiker borde agera visselblåsare. Tidigare samma vecka hade professor Dennis Töllberg och advokat Svante Thorsell skrivit på samma tema. De fick med posten ett obehagligt hotbrev i fredags. Idag fick även jag ett nästan identiskt brev. Jag kommer under morgondagen att göra en polisanmälan. Det har hänt en annan tråkig sak kring hela den här historien som har gjort mig mycket ledsen och förtvivlad. Men jag kan tyvärr inte skriva om det här.

Det är väl inte troligt att de verkställer några hot, men det är ändå lite obehagligt tycker jag. Det är ynkligt med dessa anonyma påhopp. Jag skrev en rad artiklar om flyktingpolitik i slutet på 80-talet och fick då på motsvarande sätt en rad hotbrev. Det gemensamma med alla är att de är anonyma ljusskygga ynkryggar som skriver.

Nedan kan ni läsa hotbrevet mot mig.


”Hej Bo!!
Jag tycker du borde ta det lite lugnt med dina uttalanden i media i fortsättningen! Man beter sig inte så här som du, Svante Thorsell och Dennis Töllborg gjort det tillhör inte god ton. Per Berglund har fullständigt rätt i när han går ut i media och förklarar hur det ligger till.
Två årslöner är en korrekt tolkning av vd-avtalet enligt ett standardavtal inom kommunen. Ser inga problem med detta, Bo lilla det kommer alltid att finnas människor som avundas andra på ett eller annat vis kom detta ihåg. Se till och vara tyst i fortsättningen och håll tassarna borta ifrån allt vad media heter skäms verkligen” 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar